måndag 17 september 2018

Oväntat besök ....

Eller som mossfolk skriver i sitt inlägg: "äppelplockarbesök".


Om jag säger att jag blev aningen förvånad när jag kom in i tvättstugan, slängde ett öga ut genom fönstret och såg två lite rufsiga älgkalvar stå och kalasa på våra äpplen.

Ahaaaa, det var kanske dom som varit där natten mot idag och fått smak på Ingrid-Marie-frukten .., och nästan helt orädda var dom!

Jag öppnade fönstret och sa .."hallå, hallå .., tror ni att vi har äppelträd för ert höga nöjes skull?" och kalven till höger tittade bara lite förvånat på mig, ja, det tycktes som om det var  j a g   som vore inkräktare.

Harry ställde sig på bakbenen och tittade ut.
Sen skyndade han sig till soffan, säkerligen lättad att inte behöva jaga iväg dem.

6 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Det tycker jag är fascinerande, det här med att de inte är rädda.

Tony mötte en räv för några veckor sedan som han försökte "skrämma" iväg. Nä inte då - tvärtom kom den närmare.
Kanske är inte vilda djur så skygga som jag/vi trodde.

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: ja, jag minns att sonen på nån militärövning hade en räv i närheten som nästan blev tam!

Rexxie sa...

Fram med bössan! Om Runar kunde skjuta från sovrumsfönstret kan väl du göra det från tvättstugan!

Mmmmm, älgstek! :-D

Elisabet. sa...

Rexxie: men Rexxie, så mordisk du är! Nej, visserligen är jag uppvuxen på älgkött/älgfärs och köttsoppa på älgkött och gud-vet-allt, men det är ju bara roligt att ha dem på besök ,-)

mossfolk sa...

Men vad häftigt, vilket finbesök. I alla fall så länge man inte är alltför nära ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, jag vill inte ha fler här .., en kund som bor i närheten berättade att det lär finnas elva älgar som är här i krokarna!