måndag 18 februari 2019

Kväller.

Fråga doktorn (tv:n påslagen, ser nästan inget av programmet).
Bonusfamiljen (lika bra som tidigare, älskar Petra Mede!)
Stockholmspolisen (då får jag krupp!)
samt
Slutet på Beck (tänker att Persbrandt har så himla blå ögon).

Måtte jag inte bli blind.

Vid kvart i tio kommer pv hem från körövningen.
Han har åkt med en körkollega från Steninge till stan och till Steninge igen och därefter cyklat i kolsvarta mörkret (på cykelbanan) dom sista fyra kilometrarna.

Därefter har han köpt en biljett till Öppet Spår och eftersom han inte har swish, fick det gå via mig.

Själv har jag betalat det som fattades av min del till stughyran, pytsat in till barnhemmet i Ghana och betalat en räkning till ett klädföretag.

Nu kan jag slappna av.
Nu har jag gjort rätt för mig.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Men du missade Nedsläckt land.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, jag ska se det i efterhand. Det är rent gräsligt så enkelt ett helt land kan slås ut! Vi har det ju ändå någorlunda som har kamin, men ingen egen brunn. Det ska preppas här också.

mossfolk sa...

Bonusfamiljen såg jag nu ikväll. Hade ingen aning om att det spelats in fler avsnitt, så den nya säsongen var en glad överraskning :)

Elisabet. sa...

mossfolk: jag fullkomligt ÄLSKAR Bonusfamiljen och känner igen ganska mycket i den serien.