fredag 14 juni 2019

Snart semestertider ...

Nu trimmas sommarvikarierna in lite här och där i samhället. .
En meteorolog hos SVT tycks närmast skräckslagen vid sändning och jag förstår honom  p r e c i s.
Å, jag minns så väl min egen fasa när jag kände mig osäker och det var ändå inte i direktsändning.
Då hade jag nog dött.

Och i receptionen på sjukhuset satt en tämligen ung man, med en något äldre kvinna bakom sig.
"Jaha du .., ska du vikariera här i sommar ...?" sa jag.
Jo, det skulle han.
Jag önskade honom lycka till och sa att det skulle han nog fixa galant.
"Det tror jag också!" sa kvinnan som var hans handledare.
Den ungen mannen log.

I butiken där jag ibland hoppar in, är det tvärtom; där är många av dom trofasta tillbaka över sommaren.
Underbara ungdomar!
Elin, Hampus, Erik (vår adonis ...) och antingen Madde eller Malin.
Sååå roligt det ska bli att få se dem igen!

Inga kommentarer: