tisdag 23 juni 2020

En sån skulle man snubbla över ...
(Utdrag från dagens mejl från min syster i Australien ...).

Grått, regnigt och kallt, ca 13C.  Denna juni kommer att gå till historien som den
blötaste och kallaste junimånaden i mannaminne och resten av vintern lär inte bli mycket bättre, så det blir att hålla till inomhus i ide. 

Härom dagen var en man i Ballarat, Victoria ute i naturen på promenad med sin hund. Då snubblade han på en GULDKLUMP värd 4000 dollar! Själv snubblar jag bara på vanliga stenar.

Birgitta

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja inte ens kattguld snubblar man över. För min del en betongklossarna så axeln gick ur led 2017.

Elisabet. sa...

Turtlan: oj, det måste ha gjort ont!!

mossfolk sa...

Ja ett sådant snubbel vore sannerligen inte fel! Själv hade jag förmodligen inte ens begripit att det var guld jag snubblat på...

Elisabet. sa...

mossfolk: inte jag heller, men nu är det i ett område där man verkligen kan vaska guld!