lördag 5 mars 2022

Dagens fönster ...


... fångades av madamen i Portugal. 

Tack! säger jag. 

4 kommentarer:

Annannan sa...

Jag vet inte vad det här är för växt, men den blommar så här års och är så speciell. Det mörkt röda är knopparna och det ljust rosa är blommorna när de slagit ur. Man måste gå riktigt nära för att se det, på avstånd ser det ut som skyar av rött och ljust rosa. Blommorna är skira och vackra och färgskiftningarna så fina. Tycker jag!

Elisabet. sa...

Fönsterfångerskan: jag drog upp bilden och testade på google-funktionen, men det blir ju suddigt förstås. Vippjasmin, svarade google, men det kan ju vara helt galet?

Annannan sa...

Jag tror det stämmer! Tack! Nu har vi lärt oss något nytt!

Elisabet. sa...

Annannan: du tror att det är rätt? Underbart, i så fall! Den där funktionen är ju helt suverän.