lördag 13 januari 2024

Här och nu ....


Regn och rusk. Lite vind. 

Igårkväll blev det långtittning på en brittisk krim-serie, med det underbara (jo, jo ...) namnet "Seriemördaren i Wales". 

Det slog mig, att efter den svenska succén "Bron", utspelar sig många liknande serier i någon slags halvmörker. 

Likadant i gårdagkvällens film, det är knappt att det finns belysning i polisens lokaler .., allt vilar i dunkel. 

Detta till trots var det en bra serie med trovärdiga skådespelare, vilka såg ut som helt vanliga människor.

Foto: Tom Jackson, BBC. 

Här en bild från serien .., gissa om det är många tidsmarkörer från 70-talet! Det hela baseras på en verkliga händelser.

6 kommentarer:

Babsan sa...

Tack för tips

Elisabet. sa...

Babsan: Så lite så.

Bloggblad sa...

Jag såg att de finns på play ... kanske något för mig som gillar 70-tal. Men redan för många år sedan slog det mig att det är väldigt mörkt i de allra flesta deckarserier. Både inne på kontoret och ute, ibland även när solen lyser...

Tony sa...

Tack för tipset, vi är igång och kollar! Bra!!

Elisabet. sa...

Bloggblad: Ja, jag minns att jag lade märke till det först när "Bron" visades, det var ju som om alla kriminalare enbart arbetade nattetid i sina lokaler och utan vettig belysning. Det var ungefär så här också, i alla fall delvis ,-).

Elisabet. sa...

KulTur i Natur: Härligt! Hoppas att ni tycker om den.