torsdag 15 februari 2024

 Dagen innan ..., ja, vad då? 


Ja, den här bilden har visats tidigare - men VAD har inte visats tidigare när man har bloggat i nitton år -? 

Deppigt skidskytte .., Wolfgang Pichler är så rak så vi sitter ofta och ler när han talar om vad han tycker och tänker och jag oroar mig för att han ska drabbas av en hjärtinfarkt. 

Min syster i Skåne, hon hetsar i alla fall inte upp sig över alla missade skott, hur intresserad hon än är. Hetsar upp oss gör däremot pv och jag själv. "Men nu får dom väl ändå skärpa sig!" utbrister vi ibland, vi som väl knappt kan hantera ett vapen.

För några timmar sedan kom denne pv ner med ytterligare några album och en slags dagbok från 1992. Jag låg raklång här på soffan och läste och kom ihåg. 

Detta var året innan vi flyttade till Skåne och allt vad det innebar.

Allra mest skriver jag om hönsen och den där tuppen som vi skaffade aningen senare ..., och mycket om jobbet på Ica där jag var frukt,- och gröntansvarig och textade oändliga mängder med skyltar, ja, sånt. Och exet - som då inte var något x - kommenderades till tjänstgöring i Göteborg där det pågick EM-fotboll. I tre veckor var han borta och stor hjälp med passning av den yngste hade jag av AP.  Dessutom sommarjobbade hon tydligen på affären också: vi var således kollegor. Och många kvällar tillbringade hon - precis som nu - i stallet. 

Den 1:a juli står det så här: "Idag smet Rita (vår stövare), men Tommy lyckades efter mycket besvär - och med hjälp av några bitar blodkorv - locka henne in i bilen."

Den 9:e juli: "Oj, jag har övertrasserat mitt konto med 306 kr."

Ska man spara sina dagböcker? Nja. Kanske åker dom i vedpannan.

7 kommentarer:

Babsan sa...

Dagböcker är svåra att slänga gör ont i ❤️

Elisabet. sa...

Babsan: Ja, det känns så oerhört definitivt. Men samtidigt kanske .., befriande?

En vanlig man sa...

Jag hörde frugan blev ganska "upprörd" av alla missar.
Du har ju en trevlig dagbok här på bloggen. Man kanske inte riktigt det man skriver i en riktig dagbok.

annannan sa...

Det som man inte vet om man ska behålla... Har man en källare med översvämningsrisk kan man sätta det där, så får man så småningom hjälp att fatta beslutet...

Elisabet. sa...

En vanlig man: Jo, som en dagbok är det, men ändå inte. Allt skriver jag inte, även om man kanske kan tro det ,-)

Elisabet. sa...

annannan: Å andra sidan har jag ju tagit bilder nu på det viktigaste, så jag tror att den åker i vedpannan.

Anonym sa...

Om man inte vill slänga nu kan man ju dela ut till närmast berörda
Jag har slängt det mesta och slänger mer efterhand! Mest för annars måste någon annan slänga och det blir väl inte lättare för dem.
Men foton har jag kvar - från alltid fram till nu!
@evavandrarrunt