lördag 29 augusti 2009

I ottan ...


Bilden: en annan ledig dag .., vi är på Irland och kör bil på fel sida.

En ledig lördag .., det är för mig att sova till sju .., lyssna till Ring-så-spelar-vi .., köpa färskt bröd på Möllers .., läsa DN och Sydsvenskan ..., ja, bara ta dte lugnt.

Idag är en ledig lördag.

Då har jag varit vaken så gott som hela natten ... , ty jag drack kaffe alldeles för sent och badade i havet kanske för sent (endorfinkicken sitter i lääänge ...) och här utanför var ett fasligt liv hela natten ...(jag hörde någon öppna ett fönster och ropa att .."gå hem och lägg er nu!") och när klockan var kring fem ,. då äntligen somnade jag.

En halvtimme senare ringde klockradion.

Nu sitter vi här, ellis och jag själv.

Hon läser DN .., jag dricker starkt kaffe.

Hon ska åka till Lund och få tillgång till sitt hyresrum och bloggmadamen ska fortsätta till Landskrona, fvb med båt till ön Ven .., där pv möter upp.

Ikväll har Halmstad Kammarkör konsert i kyrkan på ön och vi ska sova i tält natten mot i morgon.

Jag kommer nog att vara hysteriskt trött.

Det är tur att man har ett någorlunda gott humör.

Hasta la vista! alla raringar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en härlig dag på Ven!
Ak

qi sa...

Fast ska man sova i tält är det bra att vara riktigt trött så man somnar trots att det är obekvämt (och kallt?).

Själv hatar jag att sova i tält! :-)

Linda sa...

Du kommer sova som en stock inatt, trots att du ska sova i tält :/ med en sådan natt i bagaget menar jag ;)

Anonym sa...

Linda-Lotta: Vadå "trots att du ska sova i tält".
Underbart att ligga i tält och höra vågorna slå in mot stranden och även andra av nattens ljud. Inte alls som stadens oljud.
PV

Elisabet. sa...

till er alla: det tar tid att hitta igen alla kommentarer sedan jag åkte till Ven ..-)

Tack Anna-Karin .., och qi .., jo, och gott vin och god mat gör nog sitt till också ..., och lindalotta, näää, jag sov verkligen inte som en stock ,-(