fredag 16 oktober 2009

Möte i kassan .....


"Jaha .., nytt knä .., ja, det ska jag också få .., kanske i november eller december ...?" säger kvinnan som är ett bekant ansikte här i stan.

Alltid glad och trevlig är hon.

"Men egentligen vill jag inte .., ja, du vet .., det här med operationen .., för .., ja, jag skulle kanske inte berätta det för dig ..., men att få ett nytt knä är ingen pjuttoperation direkt och själv drabbades jag av en hjärtinfarkt mitt i alltsammans .., ja, medan dom hamrade som mest i benet .., det var för två år sedan när mitt högra knä byttes ut .., nåja, det gick ju bra till sut .., ja, lycka till då!" säger kvinnan och ler vänligt.

Ja, men ååå, så trevligt att få veta detta!

13 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Jag det är väl lustigt vilka skräckhistorier det alltid ska komma fram när man ska opereras...Eller ut och flyga. Eller hoppa bungyjump.

Love, literature and gardening sa...

Det är självklart att det går bra!!!

Anonym sa...

KrösaMaja finns överallt
Det är klart att det kommer att gå bra
Fru Grå

Anita sa...

Min man gjorde en knöoperation för ett par veckor sedan. Det gick alldeles utmärkt! So far.... :)

S o F sa...

Förlåt nu blev jag full i skratt, men det var pga din roliga kommentar sist i inlägget.

Absolut ett typiskt fall av "too much information", eller hur!?

Varma snötrafikkaos-hälsningar från Västergötland!
(en perfekt dag att ha tid på verkstaden för däckbyte - NOT!)

Tankevågor sa...

Men kära nån så typiskt att få höra sån!
Men det är klart att det går bra! VAD är det som ska åtgärdas i knät? Jag har nog missat det...

Hedgren sa...

Jamen så omtänksamt! Vojne! KLart att det går bra. Alternativet är ju inget kul - att gå och ha ont! Nej, oroa dig inte! Kram!

anna of sweden sa...

Visst är det gulligt av folk att berätta.

Det är ungefär som när någon är gravid och alla vill berätta hur galet det kan gå. Och hur ont det gör.

Klart att det kommer att gå bra.

Kramar!

Rexxie sa...

Fast är egentligen en knäledsoperation en så stor operation nuförtiden?

Bäst är det i alla fall att träna på hur operationen går till, och det kan du göra här:

http://www.flashtrackz.com/sv/games/4422/virtual_knee_surgery.html

Bloggblad sa...

Hahaha... jag känner igen stilen. Vissa fattar inte när man ska knipa igen om det man vet.

När jag fick telefon på jobbet om vinsten i tisdags och studsade runt och flinade som en tok... då var det förstås en som måste avbryta med att hennes dotter hade vunnit hundmat för ett helt år - utan att ha hund... i en lång invecklad historia, och så var min vinst bortglömd...
Så är livet. Bara att vänja sig och försöka skärpa till sig när man blir medveten om hur saker känns.

Bloggblad sa...

Fast... jag har ju en knähistori också... :) Min morbror gick ner 20 kg efter sin knäoperation. Sant! Men han trivdes inte med att vara smal. Han tyckte att alla inälvor skvalpade runt...

Mian sa...

Ojjsan, det var ju bra tajming :/

Jag är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst.
Vill förresten passa på att upplysa om att det är farligt med lösa små påsar på köksgolvet om man går med kryckkäppar :)

Elisabet. sa...

Till er alla: kvinnan menade nog inte att vara det minsta dum .., hon är bara pratglad och väldigt öppenhjärtig och hon är själv väldigt RÄDD för att opereras .., var det förra gången också och det är klart, är det då blev hjärtinfarkt av det hela så ..-)

Jag är inte det minsta nervös, inte nu i alla fall och jag har inget val .., jag har såna besvär numera att det blir skevt i kroppen .. nu har jag ont i vänster höft i stället och får ofta kramp i vänster skinka när jag står i kassan ..-))

Och Londongirl: jag ska få helt nytt högerknä. Så är det.

Smulan: hälsa guuuuuben din!

Rexxie: har kollat massor med youtube-filmer där det opereras i knäet .-)

Mian: inte bara när man går med kryckor ,-)