söndag 3 januari 2010

Precis som i fjol ...



.... den här tiden, så åker vi idag upp till Stockholm, till barn och barnbarn.

Oj, så spännande det ska bli för lille sigge nilsson, som under några dagar ska få bo hos den blivande konstapeln och hans kamrater.

Och pElle .., han ska lämnas av i landet Småland .., i Fallnaveka, ute på landet.

Där, i ett rött hus med vita knutar, ska han tillbringa ett par dagar tillsammans med pv:s storebror, hans fru och så katten Suna.

Henne, Suna, kanske ni minns?

Men nu är hon ingen liten kattunge längre, utan en Vuxen Fröken Katt.

Måtte nu detta avlöpa väl, det säger jag bara.

3 kommentarer:

Ellis sa...

Söt-Sigge!! :-)

Kör nu försiktigt, det är säkert maaassor med trafik idag!

Vi far till Arvidsjaur, vi. Jag och grabbarna. Å vad det ska bli roligt att ha dem hos mig där uppe! :-)

Kram kram till er båda!

Tussegumman sa...

vilken sötnos! Jag älskar katter. Ta det lugnt på vägarna! Ha det bra med de dina i Stockholm/Kramar Tussegumman

Sven Teglund sa...

Jag hoppas att det går bra med de båda katterna tillsammans. Vi har ju inte så goda erfarenheter av att vara kattvakt...det gick nämligen åt helvete:)