lördag 1 maj 2010

Nästan som på bio ...



Med sig från Uddevalla har Leina tagit en helt underbar film!

Den tittar vi på tillsammans, allt medan sigge nilsson hoppar upp och lägger sig mellan gästens utsträckta ben och när filmen är nästan slut får gästen våldsam kramp i benet och bloggmadamen får agera sjuksyster och beordras omgående att trycka tillbaka den krampande foten.

Och sigge som puttas därifrån förstår ingenting och ovetande om allt detta kämpar pensionatsvärden med innertaket på altanen och snart ska det bli "tåsk" till middag och från cd:n hörs Leila Pinheiro sjunga så vackert.

Och har ni inte sett filmen och vill se nånting riktigt romantiskt, så hyr den!

(Förresten blev jag stoppad av polisen idag. Nykterhetskontroll. Om jag klarade mig? Absolut.)

4 kommentarer:

S o F sa...

Det är så bra!
Tänkte faktiskt på dig Elisabet när jag såg den. Kände på mig att den var nåt för dig.

Ha det så gott i landet Halland!

Elisabet. sa...

S o F: gjorde du? Tänk, vad man lär känna varandra, bara genom bokstäver som sätts samman i rad .-)

Tankevågor sa...

Ja den filmen tycker jag om också. Men jag har för mig att du inte gillade boken?
Jag vet att jag tipsade Christina på stationen om den men att du skrev att du inte tyckte om den visst var det så? Men filmen ÄR härlig. :-)

Ha en skön fortsättning på helgen!

Elisabet. sa...

Londongirl: nu svimmar jag! Vilket minne! Nej, jag slutade läsa ungefär i mitten .., lite längre kanske och jag kommer inte ihåg varför heller?

Men filmen tycker jag om, även om slutet kanske är lite väl puttenuttigt och .., men det kan jag ta. Jag ville att det skulle sluta så också .-)