måndag 14 mars 2011

Ledig dag ..


Bilden är klickbar.

Och jag går ner till stranden som snart känns som min.

Sätter mig på en klipphäll .., tar fram kikaren ..., räknar till fem svanar .. och hör skränandet från mängder av fiskmåsar och överallt, på alla "småöarna", ser jag dem.

Längre ut, nästan så där så jag inte upptäcker dem ens med kikaren, ligger en samling Ejdrar.

"Somateria mollissima", på latin.

Nej, jag ser dem knappt, men ropen .., åååå, dom hör jag!

Det där "a-ooooo"-andet.

Nästan magiskt är det.

Här, kan du lyssna.

Och att jag bor på Ejdervägen .., känns logiskt.



Så här såg det ut.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Måsarnas skriiiin är ljuvlig musik när våren är på gång ;-))
Här hemma dröjer det några veckor till.

Elisabet. sa...

gunnar: jag tycker så mycket om deras skränanden .., tala om sommarkänsla!

Steel City Anna sa...

Vacker bild!