måndag 27 juni 2011

Och här simmas det ...


Ikväll har pv tränat lite inför inför vad som komma skall; Vansbrosimmet.

Från ena lilla ön till den andra - den som syns på bilden - och där är det förbjudet att gå iland ännu - fåglarna häckar just där - och det är ett faaaasligt liv när herr simmaren närmar sig, för att sedan vända åter.

Ingen lång sträcka, 500 meter kanske, men ännu återstår ju tid att öva.

Själv simmade jag bara lite på måfå, mest under vattnet.

Något mer ljuvligt finns inte.

Jag tror att bilden är klickbar.

8 kommentarer:

Linda sa...

Åh gud som jag längtar efter årets första dopp!!
Nä, jag har inte kommit dit än...

Mian sa...

Hade han dräkten på sig?

Elisabet. sa...

LindaLotta: jag tror detta var mitt tionde, eller tjugonde ,-) UNDERBART!

Mian: javisst .., det gick bra ., lite trögare ibland, men också med flytkraft.

Turtlan sa...

Härligt!

Längtar så mycket efter ledighet med sommarkvällar ute i naturen.

Bo i båten, stugan eller tälta.

Simma & bada i en sjö eller kanske i havet.

Längtar!

Jessica sa...

Åh vilken underbar bild !

Elisabet. sa...

Turtlan: jag är så glad att vi arbetar inte-hela-dagar. Antingen kvart i åtta till två eller två till kvart över åtta. Då hinner man vara vid havet om det är fint väder. Om det nu är vad man vill ,-)
Och det vill man.

Jessica: ja, precis så vackert är det här!

Steel City Anna sa...

Fantastisk bild!

Cecilia N sa...

Enligt rapport är det kallt i sjön här. Havet är inte att tänka på.

*avis*