söndag 17 juli 2011

Och så en önskerubrik igen ...

"Det här skulle jag aldrig kunnat tänka mig att göra för trettio år sedan ...".

Det är mossfolk som undrar.

Ja, du madame .., egentligen kan jag inte komma på något som jag gör nu, men som jag inte skulle ha gjort för trettio år sedan?

Möjligen detta med att befinna sig (läs: mig) i en liten segelbåt, men det beror nog mera på att hemma i Malå såg man inte ens skymten av sådana.

Tyvärr .., det är inte mycket till svar, men så är det nog.

Och ni andra ...?

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jag skulle aldrig ha tänkt mig att jag nästan 60 år gammal skulle ha startat eget - men nu har jag gjort det!!!
Jag andades, var och skulle förbli lärare, men när det inte gick längre, så...vips kom STORARTAT! till.

mossfolk sa...

Hrm, jag skulle kanske dragit till med "för fyrtio år sedan" då ;)

Jag tänker att människor utvecklas genom livet och att man inte sällan hör att "det hade väl ingen kunnat tro för X år sedan".

Själv har jag ju lite svårt att jämföra med trettio år sedan, men skulle däremot kunna nämna en rad saker som jag aldrig trott för bara tio år sedan. Kanske inga stora saker, men ändå allt från kläd- till yrkesval :)