onsdag 20 juli 2011

Ströbilder från Bohuslän ..



Världens mest omtänksamma människa, det är Carina, gift med mina barns farbror.

När vi är på Hjällbovallen och tittar på match, kommer hon med fikakorg.


"Titta Emil, Carina har bakat två sorters kakor nu på morgonen, den här var rent jättegod ...!" säger pv lyriskt och pekar på den ena kakan.

Och Emil, han längtar till Ystad!


Och så sitter vid där och tar förmiddagskaffe med mjuka kakor till.



Innan vi återvänder till landet Halland, går vi på indisk restaurant som fått högt betyg i GT.

Den (rest.) heter Bombay och ligger på Södra Vägen, alldeles mitt emot Heden .., där vi hörde och såg fotbollsspelande ungdomar från hela världen!

Jag väljer en lammgryta av det starkare slaget.

Det kan jag ju säga er .., att näsdroppar behövdes inte efter den middagen.



Tidigare på dagen mötte jag en liten och späd Karin Boye .., det var på Avenyn.

Då tänkte jag på Samuel, ni vet, "Det mörka hotet".

Inga kommentarer: