torsdag 29 september 2011

Pling i min inkorg ....

Och så här är det i South Australia.
Brevet är från min syster (hon som 2008 dråsade i backen när hon skulle beskära ett träd och nästan slog ihjäl sig).

"I förrgår hade vi 29C och i går var det 31C soligt och kav lugnt, men i dag har vi VINTER igen - 16C regn och storm. Bloody hell, man kan bli galen för mindre.
La Nina tycker jag inte om även om bönderna gnuggar händerna och räknar med en rekordskörd i år.
Veckohandlade i går och hittade äntligen ett par sköna solglasögon.
Efter skallolyckan så sitter de flesta solglasögon snett och klämmer bakom ena örat, vilket jag tror beror på att hopsättningen av mitt huvud inte blev precis jämn.
Men nu hittade jag ett par som sitter bra, är jättesköna och inte blev jag ruinerad heller.
Vi går över till sommartid på söndag och dessutom är det långhelg - Labour day på måndag - sen är det bara att hoppas att värmen återkommer.

kramar Birgitta."

Inga kommentarer: