torsdag 20 oktober 2011

Morgon i landet Halland ...


Och inget bröd i frysen!
Då tar jag bilen och susar iväg till Slöinge, till det lilla bageriet Solhaga.
Om ni bara visste vilka molnformationer jag upptäcker under vägens gång!!


Men i Slöinige lyser solen.
I butiksdelen sitter en man i 40-årsåldern och dricker kaffe.
Ett enda litet bord finns och en soffa, det är allt.
Det är varmt där inne .., och doftar nybakat bröd!
"Vilken fin skylt ni har skaffat!" säger jag till expediten/bagerskan.
Och hon berättar att hennes bror hade sett just den skylten någonstans i Danmark och så skickade han ett mms och frågade ..., "och jag sa genast ja, och nu har vi renoverat den och jo, den blev så fin!" säger hon.
På väg till bilen möter jag en arbetare som just har köpt bröd till frukostfikat.
"Jaaa, jag håller med dig .., det här brödet är så vansinnigt gott!" säger han leende.


Hemåt igen.
Alldeles enkelt är det inte att få styr på tillvaron när man kör bil - även om man kör sakta, sakta -, men så här vackert var det!

En bit därifrån ser jag hästar och föl i en hage och säkert hundra får som ligger och gonar sig i morgonljuset!

5 kommentarer:

Titti sa...

Vi bor vackert! Men det gäller att ha förmågan att "se" - och det har du :)

Fourmum sa...

Åh så vackert det är :) Nu är det ännu vackrare, nu när man varit där och kan känna igen sig :)

SoF sa...

Mycket fin skylt och underbara moln!!

Soliga hösthälsningar.

Anonym sa...

Jag vill till det bageriet. Är det svårt att hitta?
Här är Evas bageri med lite vetebröd idag!!!!
Kanske kommer någon att bjuda...?
Kram från Eva

Jessica sa...

Oj, vad häftig den där första moln-bilden var!!