torsdag 26 juli 2012

Torsdag klockan 07.30

På väg ner till stranden för morgondopp.

Där nere ser jag ett äldre par i säkert 80-årsåldern på väg ut i vattnet .., dom håller varandra i handen och går försiktigt - försiktigt .., med myrsteg liksom ..., simmar lite och så upp igen.

"Tänk Elisabet om vi får ha det så ...", säger pv, när vi själva har klivit upp ur vattnet.

Alldeles övertygad är att jag mitt liv inte blir så långt, men jag är nöjd ändå.

Och den här dagen tycks bli lika fin som igår .., klarblå himmel och ett stilla hav.

Nu ska vi ta kaffetermos med oss och slå oss ner på en slät klipphäll nära vattnet.

Å, vilken glädje att få några såna här dagar under sin semester!

3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Ja jag glädjer mig också.
Det är underbart.
Det gäller att känna efter NU.

Tony sa...

Låter som en skön semester.

Elisabet. sa...

Eva och Tony: ja, nu när värmen har kommit, nu känns det verkligen som SEMESTER. Nästan som att vara utomlands ..-)