fredag 7 mars 2014

Dagens fönster ...


Morgonpromenad med harry.

Idag går vi åt andra hållet, tvärs över kustvägen och in bakom åsen .., passerar hönseriet och till synes tomma sommarstugor .. (det är från ett sådant jag fångar fönstret ...) .., går in på Vitabergsvägen och Svanvägen .., hör en hackspett trumma mot en trädstam ..,  allt medan harry noooosar efter nya dofter.


Kommer hem.

Telefonpratar med min störstasyster i Skåne .., mycket  skratt blir det och jag tänker att hon har det gladaste skratt jag vet .., det liksom porlar!

Vi pratar om paltlängtan och jag säger att om någon månad eller två, ska jag koka palt och då kan dom komma hit och äta.
Just nu går det inte heller, för deras dalmatiner är opererad och går med tratt, är deppig och får inte busa.

Efteråt - när vi sagt hejdå -, beställer jag en fin tunika från Gudrun Sjödén.
En blå.

Och det blir mera telefonprat, nu med vännen Eva på Frösön.
En hel drös med hullerombullerprat blir det.
Vi pratar om Sälen, bröllop och födelsedagskalas .., om längtan till Island och vådan av för mycket värme .., om gäddhäng och förfall .., och om småvalpar och råttlortar.

Sånt.
Vardagsprat.

Och nu blir det kaffe och kanelbulle, made by pv.
Bullen, alltså.

I morgon stundar jobb .., liksom på söndag och måndag.
Det närmar sig.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Tack för ett trevligt telefonsamtal!

Kattis sa...

Man kan aldrig få för många fina tunikor från Gudrun!
//Hon som ofta köper en i varje färg, av de modeller som hon gillar

Elisabet. sa...

Eva: tack själv! Det gladde!

Kattis: jag köpte mycket och ofta av G.S. i mitten av 80-talet, mest i Lahmanstrikå (rosa koftor och kjolar), men sen blev det så mycket mönster och kort i livet, så då tappade jag bort mig bland tulpanerna och allt annat.
Men nu så ,-)

Schwiing sa...

Roligt att läsa en gammal malåbo =)

Elisabet. sa...

Schwiing: jahaaa, så roligt! Är du från Malå?

Mian sa...

Snart ska jag ta fram mina färgglada byxor ur garderoben! Precis som Kattis så köper jag gärna flera plagg i olika färger om jag hittar en modell som jag gillar.

Ruta Ett sa...

Nu blev jag nyfiken på modellen från Gudrun. Vilken blev det?