torsdag 6 mars 2014

Fler som vill vara med ....?

Glädje för ellem, Ingela i Ystad, STORARTAT och Lotha.

Anne i Mantorp kände glädje över sin födelsedag ....
"Det bästa för mig har allt varit min födelsedag och som började med telefonsång till gitarr
från landet Halland. Så himla glad jag blev av den skönt klingande uppvaktningen. 
Sedan fortgick dagen med barn och barnbarn. Det var middag på restaurang och fika med tårta
hemma hos äldsta sonen. Det var telefon från faster min, 96 år och sist telefon från min
alltför långt bort boende syster.
Så nöjd jag var när min dag var slut att jag nästan redan längtar till nästa födelsedag, fast
bara nästan. Det är ju inte så kul att plussa till ett år i den här åldern precis."

Och glädje för Babsan, Monet, Turtlan och Anna-Lena i Tumba.

Den STORARTADE madamen i Göteborg, berättar om sin glädje:
 "Det bästa i veckan är att jag fortfarande är så taggad att hålla mig till LCHF och att jag redan känner att jag mår så mycket bättre.
Piggare på dagen, sover bättre på natten och mindre om midjan.
Tack “syster Ratched” (också känd som diabetessköterskan på vårdcentralen)!"

Turtlan hade - tillsammans med M -, besökt båtmässan ...
Så här skriver hon:
"En liten weekendresa till Båtmässan i Älvsjö blir mitt bidrag. Få sätta sig på tåget på fredag eftermiddag och börja helgen med en middag i Gamla stan. Sen på lördagen flanera på mässan och se på båtar och båttillbehör hela hela dagen!På söndagen blev det en promenad och vårt lunchval föll på Moderna Museet. Den lunchvyn går inte av för hackor. En fin Vaxholmsbåt kom förbi lagom till kaffet på maten."

Se där, några axplock från glädjeskörden!

Vill du också vara med?

Mejla då det som värmde just ditt hjärta lite extra-mycket .., till bisse151@gmail.com, så kanske du vinner en elegant wettextrasa (ja, detta är minsann vinster utöver det vanliga!) eller några konstkort! 
 
Dragning på söndag klockan 12.00.
(Jodå, den här gången blir det verkligen av.)


Inga kommentarer: