tisdag 4 mars 2014

Det brådskar ...


På ett A4-ark skriver jag ner allt som ska göras innan det är dags att lägga sig på operationsbordet.
Det är mycket det och det mesta handlar om utejobb.

Idag har jag klippt ner den ena klematisen (den andra hade pv redan tagit hand om) .., jag har klippt ner alla torra myntakvistar (å, halleluja, snart kan vi göra te på dom späda bladen!), räfsat baksidan och det mesta här uppe på tomten .., röjt på altanen .., fyllt två sopsäckar ...,  hängt ut mängder med tvätt som torkat på någon timme eller två .., och så har jag suttit i trädgårdsstolen mot söderväggen och bara njutit av att få vara med i det här som heter livet.

Tog harry på lillrundepromenad - mötte hästaskrället i hagen -, men även en som var ute och sprang med sulky ..., hörde lärkan (!!) och har fixat lunch.

Nu stundar arbete från två till åtta och knäet är svullet likt en fotboll, men det må vara.
Tur att det finns piller.

Och tur att Charlez Aznaovur finns.
Innan jag den artonde mars uppsöker avdelning 81, ska jag göra en spellista med några av mina favoriter från den mannen.



Den  här, till exempel.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men älskade vännen, tag det lite lugnt.
PV

Monet sa...

Ja, vilket fläng!! Tur med vilostund vid söderväggen och så lite Aznavour. Han är fortfarande lika stor här om än äldre förstås.

Ser du att han sjunger och teckentolkar samtidig? Det har jag aldrig sett någon artist göra förut!!

Tankevågor sa...

Hjälp vilken energi, skönt att du satt dig en stund i trädgårdsstolen så man fick pusta ut! :-)

Lycka till den 18 mars! Samma dag som jag ska tillbaka på kontroll på sjukhuset. Jag ska tänka på dig då.

mossfolk sa...

Så härligt att hänga ut tvätt!
Här klipper jag ner lite i taget. Det finns ungefär hur mycket som helst och vissa saker törs jag inte röra eftersom jag inte vet riktigt vad det är... eller ska bli.
Och i helgen såg jag att både spindlar och maskar hade vaknat till i rabatten.

Anonym sa...

Oj vad du jobbar på! Om man sen inte hinner kratta överallt eller så, så brukar det gå bra ändå. Härligt att ni kan börja med utejobbet redan. Här ligger ett is-och snöskikt över gräsmattan. Utom vid västerväggen där olika lökväxter har stuckit upp sina spjut. Men alldeles för tidigt förstås. ellem

Elisabet. sa...

Monet: jag vet nog ingen sångare som jag är mer förtjust i, än denne store lille man!

Tankevågor: då får vi tänka på varandra ,-)

mossfolk: jag är inte alldeles hundra på allt som finns i rabatten, så där låter jag det vara - det mesta -, men annars ,-)

ellem: jodå, men jag vill ändå förbereda så mycket som det bara går. Det är så bökigt att kånka omkring på två kryckor och lite rädd är man att dråsa i backen och inte ta sig upp ,-)

Anonym sa...

Härlig att se och lyssna till, CA! Den kvinnliga sångerskan tror jag är hans dotter Katia, vars mamma är GA:s svenskfödda fru Ulla Thorsell.
/Biggan Sth

Kattis sa...

Det låter nästan som att du inväntar en förlossning, och "boar"! ;)

Här röjs det i trädgården först i maj. Gömmer mig bakom det att jag läst, någonstans, att man ska skydda sina växter från att brännas i solen... Löv, de som då inte blåst över till grannen, de körs över vid den första gräsklippningen, som gödsel... Funkar fint!

Elisabet. sa...

Biggan: ja, det är inte omöjligt ..., fint sjunger hon också, i alla fall.

Kattis. precis den känslan är det!
Det mesta som krattats upp är faktiskt inte löv, utan spill när pv sågat ved och så har det blivit en massa kvistar som ligger överallt ,-)
(Men nog har jag hittat löv också ...,-)

Eva i Tyresö sa...

Såg du PV kommentaren!!!
???Men älskade vännen,,,,,Jag tänker samma.
Sången var helt ljuvlig. Ta med den till sjukhuset!!!!