onsdag 2 april 2014

Bästa aprilskämten ....

Här är ett som fick mig att gapskratta!
Det värsta är att det är kanske så det blir när det är dags för vår generation ....

Att Västmanland ska bli det första könsneutrala landskapet och hädanefter kallas Västhenland, tycker jag också var bra, om än väl genomskinligt.

Hemma i Västerbotten finns stora planer på att arrangera vinter-OS år 2026.
Här kan man få veta  mera!

Och till alla som inte tog studenten, finns nu möjlighet att få uppleva detta.
Ja, jag ska genast anmäla mig!

Att en domkyrka i vårt land ska börja spela Hemglasstrudelutten i klocktornet, i akt och mening att få in pengar till kyrkan .. ,tyckte jag var kanonbra, men se den nyheten  hittar jag inte.

Tidningen Sydsvenskan har listat dom allra bästa aprilskämten genom tiderna .., här är dom!

Själv blev jag rejält grundlurad av pv:s dotter Hilda som på Facebook skrev att hon skulle låta tatuera sig och jag såg för min inre syn pv:s min när han skulle upptäcka detta ,-)

5 kommentarer:

mellansystern sa...

Hej i Västerbotten så skulle de äldre gå i ledband som förskolebarnen gör när dom är ute på promenad. då skulle man spara personal då det behövdes i person som höll i ledbandet. För mig gav det blandade känslor då dom äldre på äldreboenden måste ansöka om att få gå ut på en promenad, och då vill jag hellre gå i ledband ute än sitta inne på mitt rum om jag nån gång hamnar på ett sådant boende, då många får avslag pga personalbrist.

kram från kusinen

Elisabet. sa...

mellansystern: ja, det var det jag skrev längst uppe .., det är väl så det blir till slut .., men jag tyckte ändå att det var knorr på det.

mossfolk sa...

Haha, ja jag satt på tåget idag och fnissade åt pensionärerna med bogserlinan. Och studenten för de som inte har upplevt den vore ju något. Det måste ju ha varit vansinnigt roligt att skriva ihop de artiklarna! För att inte tala om att arrangera bilden med bogserlinan :)

Cecilia N sa...

På stiftets nyhetsbrev fick man veta att kungsörnar stjäl löst sittande kyrktuppar. Det blir så när rovfåglarna återvänder på vårvintern och letar mat. Tre tuppar har under senaste veckan blivit offer för örnarnas framfart.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, jag är så barnslig så jag kan skratta så tårarna rinner om jag tycker att skämtet är bra ,-) Jag ser ju allt i bilder (inom mig) och då blir det ännu bättre!

Cecilia N: å, den var bra!