tisdag 10 februari 2015

En vanlig tisdag ...


Det är kyligare än igår och Bert har berättat att det är varmare i Luleå än i södra Sverige, ja, ja .., men här är skönt och friskt!

Vi tar fabrikör-johansson-rundan .., rodelbanan nerför åsen är nu borta och jag behöver inte ideligen hojta till harry att inte draaaa i kopplet, så där så jag ska sluta mina dagar raklång mot stenhällen.
Med livet i behåll (vilken lycka!) står jag där och räknar svanar .., gamla och unga .., kanske fjolårsungar ..., och minst ett tjugofemtal är det, utspridda lite här och där.



På ditvägen är Nelly långt efter oss, även om hon numera vet att vi kommer hem igen.
Åååå, så glatt hon skuttar nerför backen ....!


Just där nere, innan man passerar färisten, brukar räven hålla till och även små kaniner.
En liten håla dold under enrisbuskar fångar damens intresse .., nooooos.-nooooos!



Sen tar vi hästhagen hemåt.
Det syns inte på bilden, men nästan varje grästrå har små pärlor av frost/vatten på sig, ja, det ser ut som hade Vår Herre eller Fru slängt ut glitter över hedmarken!




Och nu är vi hemma och tre timmar återstår innan det är dags att susa till jobbet.
I morgon stundar ledig dag!

Och då vill jag sjunga så där som dom gör i filmen ..., eller som titeln är.
Titta gärna på den, den är underbar och inte alls som man ( i alla fall jag) förväntat mig!





4 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Underbar film!

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ååå, visst är den! Jag blir alldeles ..., lycklig av den!

Ruta Ett sa...

Vilken fantastisk film och så mycket arbete som ligger bakom! Nu kan vi alla sjunga Bach, med text och allt!!!

Cecilia N sa...

Jag har sett andra versioner. Den tysta kören iklädda munkkåpor t ex.
Den här var gladare.

Tänk om man hade haft större tillgång på konfirmander, då hade det kunnat vara något för konfirmationsgudstjänsten ...