söndag 10 januari 2016

En söndag ...


... ser det ut så här i det gula husets vardagsrum.
En säng har burits ner från övervåningen och nu behöver vi inte längre trängas i soffan.

Eländet fortsätter.
Ena dagen har hostat tackat för sig, sen kommer en natt fylld med inget annat än hosta och man vaknar dyblöt i svett och ligger i mörkret och lyssnar till olika program i P1.

Ett av dem är detta. 
Så himla bra gjort!

Pv tar harry på promenad och nelly, som är livrädd när vi hostar, ligger för sig själv i Gunnars Rum.

Och så bestämmer jag mig för att städa lite i vardagsrummet och efteråt är jag skakig i benen och får lägga mig på sängen och dra djupa andetag.

Man tänker på alla gamla som bor ensamma i småbyar utan grannar .,. man tänker på dom som är svårt sjuka och inte ser nån utväg .., man tänker på dom som har drabbats av Guineamask som växer och frodas och kan bli två meter lång och till slut kommer ut - oftast via foten eller benet - och det lär göra helvetiskt ont och då tänker man att fy farao, influensa kan man stå ut med, men inte Guineamask!

Så kan det också vara.


7 kommentarer:

Anonym sa...



Du är härlig med dina jämförelse. Krya på ER

Kram Friherrinnan

Bert Bodin sa...

Hörde det där om Guineamask. Rena skräckfilmen.

Städa nu inte för mycket.
Jag skriver ut vila på mitt recept.

Mvh Dr. Bodin.

Turtlan sa...

Men hur kom det sig att du började tänka på den där masken....?

Instämmer i dr Bodins ordination. Ställ in dig på en veckas konvalescens! Jo då så är det! Om febern försvinner och sen kommer tillbaka så ringer du vårdcentralen för då kan viruset orsakat någon bakteriell infektion. Samma gäller PV.

Låter jag barsk?

Har man jobbat på en infektionsklinik så har man.

Men avrundar med en krya på dig kram!!!

Elisabet. sa...

Friherrinnan och Turtlan: jag låg och lyssnade på utmärkta Vetenskapsradion som är en guldgruva, ja, som en skattkista! Och vilka bra programledare! Där pratades det om den förfärliga masken.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/658234?programid=415

Mera Turtlan och Bert: jag har ju varit hemma sedan i tisdags, det var då jag började må dåligt ., onsdag var jag fri, torsdag och fredag var jag hemma, men skulle ha jobbat. I morgon har jag redan nu sagt nej till, sen får vi se hur det är på tisdag. Ledig ons-tor-fred och jobbar helgen, jag tror nog att nu blir det bara bättre.

Bert, jag tycker att du var dålig hur länge som helst ...?

Bloggblad sa...

Har du vågat pröva det enkla antihostmedlet bikarbonat än? Funkar kanonbra. Googla på så botade bikarbonat min hosta.

Babsan sa...

Men huuva att det inte ger med sig .Stora kryakramar

Bert Bodin sa...

Jo. Jag var dålig i stort sett hela hösten. Men utan feber utom de första dagarna i oktober. Hosta och heshet har kommit och gått. Och jag är inte helt fri ännu. Men det känns som att det är på väg åt rätt håll. Jag känner mig helt pigg. Ja, förutom "harklet".