torsdag 14 januari 2016

Mitt eget bästa ...


Det är inte det ofta det händer att jag kurar under täcket till halv tio,  men nu har det hänt!
Underbart var det också.
Sover helt gör jag inte .., nej, man ligger som i nån slags dvala .., smålyssnar till radioprat och en upprörd man som ringer till P1 och tycker att unga töser ska tänka på hormonstinna likaledes unga män (och kanske något äldre) och klä sig mera anständigt.
"Det måste man ju förstå vilka känslor det väcker."

Det var kanske då som jag vaknade till på riktigt.

Fortfarande hes och hostig, men så stor skillnad ändå .., och jag sätter mig i rummet och plitar ner en inköpslista - friherrinnan har ringt och gomorronpratat och då berättat om affärens extrapriser -.
Där är massor av tiokronorsvaror!
Falukorv 400 gram för 10 kronor, det tycker jag är billigt, liksom svenska äpplen och spanska apelsiner till samma pris, fast per kilo!



1 kommentar:

Ulrika sa...

Nu ilsknade jag till! Gubbjävel!!

Så. Åter till kaffet. ;)