lördag 16 april 2016

Bilder ....


Ja, jag älskar bilder!
Först AP på sin häst; han som har nästan helt vitt huvud.
"Äää ..., okej ...", står det som bildtext.
Som om hon just upptäckt att hon rider på en elefant.



Och så sonens bild.
I ett par månader har han tillbringat veckorna i Karlsborg, på K3.
Nu var den sista tentan avklarad och det hela firades med bastu och bad i Vättern tillsammans med kurskamraterna (simtur mellan bryggorna - helvetiskt kallt, sa sonen) och så tog han den här bilden, som jag tycker så mycket om.

Men varför lägger en mamma ut sina barns bilder? kanske någon tänker.
Svaret är enkelt.
Hon tycker om bilderna.


Inför den sista tentan kom den här bilden till familjechatten.
"Frågor på det ...?" skrev sonen som pluggat hårt.
Mamman - som är jag - svarade: många!
Pappan : glasklart! :)

Jag är så glad för den där familjechatten på messenger.
Även om familjen splittrats, dels genom skilsmässa, men också på grund av långa avstånd, så hålls den ändå ihop på den sidan.
Det känns bra i hjärtat.

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Messenger är bra. Vi har olika grupper som vi kommunicerar med. Och jag har dessutom en stor grupp med kolleger, där jag, som omvärldsbevakare lägger ut akutmeddelanden som kan påverka jobbet/kunderna. En strejk har brutit ut. Terrorattentat. Trafikstopp på flygplatser, tåg ...
Och jag använder det när jag inte är på jobbet. Det uppskattas. Då kan de gå i "beredskapsläge".

bella sa...

men så härligt att du älskar bilder! det gör jag också, älskar bilder. har inga problem med att föreställa mig hur något kommer att se ut i förlängningen, typ hur vårt kök skulle bli färdigrenoverat. minns i bilder också. kommer ihåg hur folk såg ut, men inte namnen. är en bildmänniska, fastän jag inte kan tillverka dom i verkliga livet. alltså teckna eller måla. lustigt.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, det är jättebra det där och tänk, så viktigt ditt jobb då blir.

bella: med mig är det tvärtom, jag kan absolut inte se en ritning och förstå hur det kommer att bli i verkligheten, men för övrigt ser jag tillvaron liksom i bilder, eller som en film ,-)

Bloggblad sa...

Dina inlägg är rena poesin!

Elisabet. sa...

Bloggblad: ,-) Ja, nu vet jag inte vad jag ska skriva. Så vänligt av dig.