måndag 15 augusti 2016

Måndag och ledig dag ...


I vanliga fall är jag ju alltid ledig onsdagar, men nu ville Madeleine byta med mig - jag tar hennes onsdag och hon min måndag - och alltså blir det här en alldeles underbart ljuvlig dag!

Högerknäet krånglar.
I flera kvällar och nätter har jag haft sån värk i skenbenet och när jag nu vaknar, blir det till att gå strakbent mest hela tiden. Irriterande! Lillrundepromenaden med hundarna blir bökig. Jag ger hästarna i hagen små morotsbitar och haltar vidare.

Sen hemåt.
Hänger tvätt .., ler åt pv:s konstruktion för att spänna tvättlinan; han har helt enkelt satt en lång stör i mitten som håller upp det hela och rent omöjligt är det att nå dit upp, men högt blev det.

Tar ett dopp i havet .., liiite biter det i skinnet, men inte mycket och det är ju det bästa som finns .., så jag ligger kvar ett tag. Tomt på stranden, nej, inte helt - där är två kvinnor - och den ena har fått en kallsup och gråter hejdlöst .., kanske är det en lillasyster till den andra som håller om henne och säger att det inte är farligt -.

Förbereder middag.
Steker egna tomater tillsammans med lök, vitlök och zucchini, ja, det får bli en slags röra till pastan när pv kommer hem.

Och friherrinnan ringer och undrar om vi ska åka till Särdal?
"En timme på stranden .., vad säger du?"
 Jo, det blir bra.
Dessutom har hon kollat och vet att det ska bli ännu finare väder nu på eftermiddagen.

Det låter som bäst.




2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Besvärligt med det där knät. Skulle du inte opereras?

Elisabet. sa...

Bert: jo, men jag vill inte just nu. Kirurgen lovade att byta ut protesen om jag ville och jag väntar. Jag får ju inte hur många som helst och fick den tidigt, vid 55 års ålder. Den har krånglat i princip hela tiden. Vänsterknäet och protesen som sattes in här i Halmstad, fungerar helt perfekt.