onsdag 7 juni 2017

Ännu fler Andersbilder ....


Och här på tomten hittade sonen andra invånare, om än dom är av den mindre sorten.
Ja, vi delar ju samma jord.






Ingen insekt på slutet, men väl pv.
I torkans spår gör vi allt för att spara på vatten. När vi kyler ner dom kokta äggen, får kranen rinna över den här gula bunken och ni   a n a r  inte - eller det kanske ni gör - hur mycket spillvatten som bara försvinner till ingen nytta!
Allt det vattnet tar vi till grönsakerna och till rabatterna.

Men nu regnar det friskt, tack och lov och lär så ska göra i tre dagar framåt.
Trädens löv som sloooookat .., har återfått spänsten!

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Önskar jag kunde hjälpa till med artbestämning, men det kan jag inte. Den gula nyckelpigan ser ju trevlig ut och jag tror det är en oskyldig typ. Men är det en harlekinnyckelpiga så är det en invandrad sort som ger sig på våra inhemska pigor.

Dn nedersta är en stekel av något slag.

Steel City Anna sa...

Så vackra bilder!

Elisabet. sa...

Bert: vi får väl fråga Mari/mian, hon brukar ha koll på sånt här!

Steel City Anna: ja, det tycker jag också.

Bert Bodin sa...

Den nedersta är förmodligen en variant av harkrank, troligen en vedharkrank. Jag har aldrig sett den modellen förr. Vet inte om den finns hos oss i norr ens.

Mian sa...

Den första insekten är nån sorts flugbagge.

Här kommer länk till info om nyckelpigor:
http://silverklockans.blogspot.se/