måndag 28 augusti 2017

Längsta hittills ....


Ringer friherrinnan och frågar om hon har lust att göra mig sällskap till stranden.
Ja, för ett mitt-på-dagen-dopp, alltså.
Det har hon.

Jag skyndar mig och brygger en kanna kaffe och tar med mig två av Marias goda bullar och så iväg.
Det blir det längsta doppet för den här sommaren .., länge ligger vi i vattnet som först känns aningen kyligt, men efter en stund så ljuvligt!
Vi gissar på sexton grader, kanske.


Till vår förvåning är det knökfullt på parkeringen vid Göstas, men det är klart, klockan tolv öppnar serveringen och nu är det bara några få dagar kvar, sen är det bara helgöppet under september.
Utan någon längre överläggning beslutar vi att på onsdag, när jag är ledig, ska vi äta lunch just där.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Så himla mysigt! Och kanske det allra bästa fikat som finns -hembakta bullar att äta på utflykt.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, verkligen! Det där kaffet och bullen är som pricken över i, när vi badat.