söndag 14 januari 2018

Den där glädjen ...


Så här ser den ut.
Inte är det miljonvinster som skänker oss den största glädjen!

Nej, det är oftast det där enkla och jordnära.
Turtlan som har bytt arbetsplats och saknar sina före detta arbetskamrater och kanske även detta att känna sig helt trygg i sin yrkesroll, men som ändå tycker att det går bra.

Eller Ulrika som tillsammans med sin vän varit på vintrig utflykt.
Fika ute i det fria.
Tillsammansglädje.

Eller Barbro i Brämhult som har haft "sin lilla släkts äldsta på besök och även dom yngsta".
Det är hennes bild, ja, den där värmeljusen brinner.

På Frösön har Eva varit ute med kameran och fångat de allra ljuvligaste vinterbilder!
Rimfrostiga björkar, bland annat.

Friherrinnan åkte in med ambulans till sjukhuset, men stor glädje blev det att komma hem igen efter två nätter med snarkande (och evigt pratande) salsgrannar.

Pv:s glädje över att i sommar få bli morfar.
"Det har hänt att tårarna strömmat när jag tittat på ultraljudsbilden av det kommande barnbarnet ...", har han sagt.

I Skåne bor Pernilla och så här skriver hon:
Just idag har mitt hjärta blivit extra varmt.
Min yngsta tös som ju bor i Australien, fyllde år i måndags och idag skulle detta firas tillsammans med hennes vänner på en restaurang. Jag mailade en av hennes vänner, som jag aldrig träffat, men det spelar ju ingen roll. Hon var en av de två tjejerna som Yngsta började sitt Australienäventyr tillsammans med hösten 2015.
Jag frågade om hon kunde tänka sig att beställa en flaska bubbel och hälsa från mig under kvällen.
Så blev det och jag blev alldeles mjuk i hjärtat när jag fick bild och tack från min dotter ikväll.
Tänk, så liten världen kan bli tack vare internet!

Och så min egen glädje.
Småstunder av glädje.
Telefonpratet med Anders ..., goa, rara Lilly som vinkade i affären .., uterummet .., och att herr Latmask intagit min lekamen.

Tack ni som var med!
Nu är det måndag och glöm inte att samla på er hjärtevärmarstunder!

2 kommentarer:

mellansystern sa...

Grattis på din födelsedag

kram från kusinen

Elisabet. sa...

mellansystern: tack Barbro! Har du ringt doktorn än ...?