söndag 14 januari 2018

Det bästa för Pernilla i Skåne ....

"Jag har aldrig skrivit till dig om "Det bästa" och vet inte ens hur det fungerar, så jag skriver här på messenger.

Just idag har mitt hjärta blivit extra varmt.
Min yngsta tös som ju bor i Australien, fyllde år i måndags och idag skulle detta firas tillsammans med hennes vänner på en restaurang. Jag mailade en av hennes vänner, som jag aldrig träffat, men det spelar ju ingen roll. Hon var en av de två tjejerna som Yngsta började sitt Australienäventyr tillsammans med hösten 2015.

Jag frågade om hon kunde tänka sig att beställa en flaska bubbel och hälsa från mig under kvällen.
Så blev det och jag blev alldeles mjuk i hjärtat när jag fick bild och tack från min dotter ikväll.

Tänk, så liten världen kan bli tack vare internet!

Kramar Pernilla."

// Elisabet skriver: så roligt för dig Pernilla och så roligt för oss att du tittade in!
Det får du gärna göra flera gånger! Till er andra säger jag: för många, många år sedan tittade denna Pernilla in i affären i Ystad - vi hade aldrig setts på riktigt, bara via bloggen - och jag tror aldrig att jag har känt så lena händer någon gång! Och så känns det med hela Pernilla. Mjuk och go!

Ps. Vill ni ha bild till, så finns den här. Ds.