tisdag 2 januari 2018

Hullerombuller ....



Jobbet.
Först ett snällbrev från en så vänlig kund som mejlat affären och tackat för fint bemötande.
Jag tänkte att det mejlet ska jag spara och rama in .., det ska få sitta nära sängen så kan jag titta på det
och känna att yrkeslivet blev bra.
Eller så kan man använda det om man nästa år blir luspank och måste söka nytt arbete någonstans, då, när jag förvandlats till friherrinna.

Sen - efter allt det glada - strulade jag till det vid returen av alla julfrimärkena och det ena tog sannerligen ut det andra. Åååå, hur kunde jag bara tänka så in i bombens tokigt!
Nåja, det löste sig.
På returpapperet där jag kluddat till det, skrev jag: "Förlåt! Trösta er med att jag går i pension lagom till midsommar och nästa januari sköter någon annan detta!"

Arbetade med underbara Malin som gjorde i princip allt, medan jag tog kassan.
Kände mig risig ., febrig, fick värk i ryggen.
Halva styrkan på jobbet har varit sjuk i omgångar, så det förvånar mig inte om det snart är min tur.
Nåja, Iprén och Alvedon fixar det mesta.

Kom hem och möttes av spaghetti med köttfärssås och riven parmesan.
Lägg därtill ett glas rött vin.
Plötsligt blir man nästan frisk.

Nu stundar ledig dag.
Kanske åker julen ut, eller inte.

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Visst gör man korkade saker ibland, men det är ju mönskligt och jag är säker på att efter det lilla meddelandet är du förlåten!
Hoppas att du inte får nån sorts influensa. Det är sannerligen inget bra sätt att starta 2018

WalkaboutSweden sa...

Fint med lite humor "mitt upp i allt".

"Förlåt! Trösta er med att jag går i pension lagom till midsommar och nästa januari sköter någon annan detta!"

Kram/B ♥

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, men detta var så korkat så det är pinsamt ,-)
Vaccinerade mig mot influensan i höstas, men det är väl bara att det har smittat från övriga som varit sjuka. Såväl arbetskamrater som kunder. Sällan har vi sålt så mycket nässpray!

Walkaboutsweden: ja, lika så gott att lägga sig platt ,-)