lördag 6 januari 2018

Mitt i natten ...


Bilden har inget att göra med texten, men förmedlar kanske en känsla av harmoni.

Härlig eftermiddag på jobbet! (där kommer harmonin in).
Arbetade tillsammans med Kalle som tänker sig en framtid som läkare och det ska jag säga, att inte kommer då någon patient att dö på grund av att Kalle är långsam; han är ett under av effektivitet!
Förutom att ta andrakassan, kundrundan osv, hann han med fruktdisken som han fyllde upp sååå fint, ja, det blir inte mycket för den som arbetar förmiddag i morgon, jag menar, att göra fint där.

Vid sextiden kom Malin in och såg så glad ut.
Det visade sig att hon hade köpt sig en alldeles egen bil - en röd, härlig historia av för mig okänt märke - och oj, så lycklig hon var! Tänk, jag är snart pensionär och har aldrig ägt en helt egen bil; jag har inte tyckt mig ha råd helt enkelt, men så har jag ju bott där det är gott om tåg och bussar också.

Kom hem till "På spåret" och därefter "Den döende detektiven", bland det bästa jag sett på svt på länge. Och har Rolf Lassgård varit bättre någon gång?
Minns jag inte fel, är den kvinnliga polisen systerdotter till Anne i Mantorp?
(Ja, här blev det fel!)

Suveräna skådespelare .., med repliker som lät helt naturliga och det saknar jag ofta (nästan alltid) i svenska serier.
Fint foto också.

Tv-tittandet bara fortsatte.
Nu blev det "En sång för Marion" med suveräna Vanessa Redgrave!
Vilket kärt återseende och så fick ju tårkanalerna sig en genomsköljning, ja, men så praktiskt!

Allt ska bedömas. Även presumtiva partners.

I väntan på hockeyn blev jag kvar i fåtöljen (inte långt ifrån att jag vuxit fast där) och då pågick ett dejtingprogram från Irland. Såna älskar jag att titta på! Varför?
Jo, det är så fascinerande att se det mänskliga beteendet och hur män och kvinnor gör allt för att bli "godkända" .., och jag upphör aldrig att förvånas över mångas försök att vara så sexiga som möjligt!
Det plutas med munnar .., en man tar av sig sin t-shirt och visar sina spelande muskler ., ja, det är liksom ingen hejd på det hela. Och jag tänker att jag skulle inte ha haft en chans i det spelet!
Och att sälja sig så uppenbart..,att försöka vara till lags och falla den andra i smaken, nej, men ååå, så hemskt!
Sällan eller aldrig har jag varit så tacksam över sättet pv och jag själv möttes på.
Så avspänt och kravlöst!


Nu är det hockey på tv och i morgon ska jag åka till Harplinge och titta på en ridtävling.
Det är Bella som går i första eller andra klass - kund i affären tillsammans med sina föräldrar - som ska tävla .., hon och hennes häst ska delta i nån slags hoppning över bommar och jag har lovat att titta på. Såååå roligt det ska bli!
Bilden visar när hon för tre år sedan kom och hälsade på här i gula huset.
Av den rara tösen får man ofta en kram när hon kommer in i affären!
Lycka.

7 kommentarer:

Tony sa...

Serien med Lassgård är bra. Så bra att vi såg sista delen direkt efter del 2 igår. Finns på SVT Play.

Elisabet. sa...

Tony: visst är den! Helt fantastisk!

Lena i Östersund sa...

Jag tyckte också att den serien var bra. Ja så bra att jag direkt efter att ha sett del ett på tv såg de andra delarna på svtplay. Kunde inte hålla mej!
PS: dricker just nu morgon kaffe, Arvid Nordqvist och med två mått extra så där som jag har börjat göra nu förtiden.

WalkaboutSweden sa...

Helena af Sandeberg som spelar den kvinnliga polisen, har jag alltid haft ett gott öga till.
Hon har en så fin utstrålning, ser alltid naturlig ut både i filmer och i tvstudios.

Ovanligt bra svensk produktion.

Anonym sa...

Nu minns du inte rätt om min släkt. Det är Claudia Galli som är dotter till min kusin och Josephine Bornebusch är barnbarn. Min kusin är både vacker och rolig och om några dagar fyller hon 80 år. Och hon är som en älskad storasyster för mig.

Tv-serien är fantastiskt bra och eftersom jag så klart har läst boken, så unnar jag mig att suga på karamellen och väntar på sista avsnittet.

Kram till hela bunten i Gula huset/Anne i Mantorp

Elisabet. sa...

Lena i Östersund: vi fick igång vår crome-cast igår och då slog även vi till och såg det sista avsnittet! Ikväll får vi göra likaledes och se alla tre avsnitt som vi missat i Delicious!

Walkaboutsweden: jag håller med! Hon ser helt naturlig ut!

Anne i Mantorp: tack som förklarade och jaaa, just det, så var det!

sabrina sa...

Vilka är dina ekonomiska behov?
Vi ger lån till ett lågt belopp på 10.000,00 till högst 100.000.000.00 Krone, euro som håller komfort, från 1-30 år till en mycket låg ränta på 2%.

Du behöver ett företagslån?
Du behöver ett personligt lån?
Vill du köpa en bil?
Vill du refinansiera?
Du behöver en inteckning?

Du behöver en enorm kapital för att starta din verksamhet eller expansion? Har du förlorat hoppet och du tror att det inte finns någon väg och de ekonomiska bördorna förblir?
Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete.

Vänligen kontakta oss via e-post: jdfinancier.agencia@yandex.com