söndag 11 mars 2018

Vilodagen ....


Man kanske kan skylla på låtgtrycket?
På snöblandet regn?
På den där härliga drömmen som jag hade .. mannen som fixade frukostbröd på ett alldeles fantastiskt sätt och som var så snäll?
Alla trevliga gäster som var den där tillställningen, den jag drömde om?

Nånting måste det vara.

För energin har inte dykt upp sedan igårkväll.
Och om några timmar är det dags för jobb.

(Och så har jag - äntligen - hittat en ljusgrå poncho i kashmir, ungefär som den jag hade tidigare men som krympte i tvätten -. ja, det är en fördel att ha läsglasögonen på sig när man ställer in gradantalet. Och i P1 i morse fick jag tips om en bok: "Drottningen i kassan", den ska jag också beställa. Hög igenkänning.)

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Jag tänkte på dig, när Go'kväll i SVT recenserade den där boken. Glömde att tipsa dig.