söndag 14 april 2019

Dagens fönster ....


Det berättas att mamma, under sin tid i Bolivia, en dag kom gående längs en trottoar och där, i ett hörn, satt en man med bara ett ben. Det andra hade han - skulle det visa sig - förlorat i bussolycka.
Mamma hade då stannat till, börjat prata med den unge mannen och till sist sagt ..."får jag möjligen lov att fresta dig med ett nytt ben, en benprotes?"

Allt detta fick jag veta av en god vän, tillika kollega till mamma, som då var i Bolivia på besök.
Och den unge mannen, han fick verkligen ett nytt ben, tack vare insamlade pengar som bekostade hela äventyret.

Just detta kom jag att tänka på, när fönsterbilden här ovanför kom till min inkorg härom dagen.


Här är den unge mannen som fick en benprotes och därmed ett nytt liv.

Men hur i all världens dagar kan det ena hänga samman med det andra, kanske någon undrar.
Jo, för i mejlet med bilden stod det nämligen så här ..."får jag fresta med ännu ett fönster ...?"

Det var då, just då, som minnet av den unge mannen med bara ett ben, dök upp.
Tack, du underbara Solbritt i Ystad, för både det ena och det andra (minnet som jag glömt bort).

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Vilken fin historia.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, det tycker jag med!