lördag 11 maj 2019

Ensam hemma ....


Och av någon outgrundlig anledning får man så då mycket mera gjort.
Jag har tvättat sängkläder och renbäddat .., dammsugit där uppe .., tvättat (slängt i maskinen och tryckt på en knapp) alla sofföverkasten .., tagit in blommor (syréner) dammsugit soffan - rubb som stubb - det var en hel del hundhår och sand under dynorna .., gått på fyra rundor med harry .., kollat till robotgräsklipparen så den sköter sig och det kan jag säga, vi har nog aldrig haft en finare gräsmatta än vad vi har nu. Det tackar vi roboten för. 

Så har jag skrivit ett långt brev till min syster i Australien, samt pratat länge med Ingrid i Falun, vilket alltid är lika trevligt. Och varje gång tackar hon som vore det nu vårt absolut sista samtal och det vet man ju i och för sig inte om det är, men jag hoppas inte.

Och så har jag planterat romansallat och nån slags kål.
Samt luktärter som ska få sprida glädje.

Duschat och tvättat håret.
Ska nu läsa DN och invänta samtal från pv - kommer han att anlända till Falkenberg elva eller tolv -?
Det återstår att se det.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag känner mig lätt besläktad med de bladen....

Pernilla sa...

Vilken aktiv dag! Härligt när man kommer in i ett sånt ”flow” och det ena efter det andra blir gjort.

Ulrika sa...

Skriver ni pappersbrev eller mail, du och din syster?

Elisabet. sa...

Bloggblad: det kan jag tänka mig att du gör! Och inte hade jag sett att dom är lite ludna där i kanterna!

Pernilla: eftersom det inte händer så värst ofta, får man passa på ,-)

Ulrika: jag borde kanske ha skrivit mejl, men för mig är det liksom ett brev. Alltså mejlar vi till varandra; brukar ha några rader i inkorgen varje dag, utom på helgerna. Hon tror tydligen att man inte får höra av sig då ,-)

Anonym sa...

Oj, vilket arbets-il du varit i! Ja, man får verkligen passa på när det kommer! Skönt när man ser hur fint det blir. Hade lite utomhusplaner för idag, men det regnar ordentligt så det blir att kura inomhus. Ingen fara för min del eftersom jag inte längre är hänvisad till helgerna med det som ska göras! ellem

Ulrika sa...

För mig är ett mail lika mycket brev som ett skrivet på papper, absolut. Jag var bara nyfiken. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, det är det för mig också. Mamma skrev oftast sina brev från SA på maskin och jag tycker det är himla praktiskt. Att jag skriver "brev" istf mejl, är bara ren och skär vana. Eller ovana ,-)

Ulrika sa...

Ja det är ju orden som är det viktiga. :-)

Unknown sa...

Det svenska ordet är väl brev. Vi måste möta engelskfieringen😀