onsdag 8 maj 2019

Konstrunda i Östergötland ...

Vilken tur att M.J. tipsade om storspovarna!

Det är ju så det är, att ofta när man funderar över hur man råkade hitta till en blogg, så minns man inte. Kanske var det bara en slump? Man googlar på ett ord och så ger det enda det andra och vips, snavar man över små guldkorn som man tycker så mycket om!

Just så var det när jag för inte alls så länge sedan råkade hamna hos "Gebbes naturliga dagbok".
Jag föll  p l a d a s k!
Denne naturintresserade konstnär har en hemsida som ger såå mycket glädje! 
Gebbe Björkman heter skribenten/konstnären, men i mejlet - där jag frågar om jag får visa hans alster här på sidan - står det Gunnar, ja, han kanske kallar sig Gebbe. Ge-Be. Gunnar Björkman.
(Ungefär som ellem i Skellefteå, som heter Lis-Marie.)
Jo, men så kanske det är.


Här en akvarellskiss av herr Björkman.

Hur som haver ...,  under Kristi himmelsfärdshelgen, mellan den 30:e maj och 2:a juni, så pågår "Östergötlands bästa konstrunda" och då kan man, med alldeles egna ögon, titta på denne Gebbes alster och såklart många andras. Ack, att jag bodde närmare!

Om ni inte klickade på den första länken, den längst uppe, finns här ännu en länk till hemsidan.

Och stort tack till herr Björkman för att jag får visa bilderna!

Ps. Titta här!! Så helt fantastiskt!! Ds.

3 kommentarer:

Babsan sa...

Otroligt fina

Elisabet. sa...

Babsan: visst är dom! Och den där skylten .., såååå vacker!

Allie Reyna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.