söndag 22 december 2019

Dagens fönster ....

                           
... ja, det har knappt hunnits med, men här kommer det.

Vi har gjort allt möjligt idag .., handlat i affären (och jag fick julklapp från ägarna, snällt, jag jobbar ju så lite numera!) .., kört ner till Skallkroken och ordnat med batterierna till båda båtarna (han laddar dem lite då och då) ...,och vi har gjort i ordning nere vid vägen OM det nu skulle dyka upp någon granne .., och jag har bakat fyra limpor (igår saffranslängder) och pv har knäskurat golven i köket och hallen och vi har städat i badrummet, slängt lite tvätt i maskinen och så har vi haft friherrinnan och hennes väninna på besök och fått julklappar och jag har hostat mindre än vanligt och det känns bra.

Nu har jag åtta små formar med Janssons i ugnen (felköp av pv, men det går lika bra så här) och just nu går pv ner till vägen för att tända marschallerna.

Jag lär inte hinna med att skriva - antar jag - under själva julfirandet eller resan till detsamma, så jag passar på att önska den som läser här en riktigt fin och fridfull jul!

Fönstret fångade jag i Helsingör för många, många år sedan!

(Och min syster skriver om förfärliga bränder som tagit människoliv och hur det i hennes hus luktat brandrök hela dagen. Nu är hon på väg till Portland, längre söderut, till sonen för att fira jul). Plus fyrtiosex grader igår).

7 kommentarer:

Lena i Östersund sa...

Önskar dej en riktigt härlig julhelg med dem du firar med 🎅🎄

Elisabet. sa...

Tack Lena! Jag önskar dig verkligen detsamma! ������

Elisabet. sa...

Ps.Dom däringa figurerna i kommentaren ovanför, skulle vara granar...! Ds.

Turtlan sa...

Härligt vackert fönster!

Ta det nu varligt på vägen. Håll avstånd och sånt. Ja det gör ni säkert. Ingen risk för snö knappast.

Här bakas paj och ska fixa lite egen sill. Favoriten västerbottensill tex. Men undrar om jag har ingredienser tänker jag nu... missat kolla. Ost har jag.

Hälsa PV så mycket från oss båda. Ja till dig också!

Ulrika sa...

God jul på er från oss här i tivedsskogen!
Kraaaam!!

Mimma sa...

God Jul! Från Monica, i den lilla stugan ”Mitt emot Vasaloppsstarten”

Elisabet. sa...

Turtlan, Ulrika och Mimma: det gick så bra och blev ett underbart julfirande!