lördag 25 juli 2020

Lördagmorgon ...

Sover gott i min egen säng.
Drömmer mycket.
Lyssnar till gårdagens sommarpratare Anna Bendich - en helt ny bekantskap för mig -. Väldigt mycket igenkänning, men den som firat guldbröllop med sin partner kanske tycker att det var onödigt mycket av separationskänslor.
Ibland tänker jag att .. ja, vi hann i alla fall med ett silverbröllop och lite till.
Om Annas program kan man bland annat läsa här.

Jag tyckte om det.
Pratet.

Harry har legat hos mig hela natten.
Nära, nära.
Husse tar ut honom på morgonpromenad och jag fixar frukost.
Äggröra, bacon, juice, yoghurt med färska bär, kaffe alternativt te.
Faktiskt vet jag inget godare i frukostväg än just äggröra.

Vi sitter ute under körsbärsträdet .,. det är nästan vindstilla, men inte riktigt.
Gransångaren är igång.
Jag hör lågmält prat från sommargrannarna, vars semester nog närmar sig slutet.
Hur trivsamt har det inte varit att sent om kvällarna ., då, när jag står vid sängkammarfönstret och tittar ut (men inte längre tackar Någon för att knölen i bröstet inte var cancer ., så snabbt gick det alltså att glömma detta viktiga!) och ser mannen ligga på soffan och titta i sin mobil.
Några sekunders titt bara .., ändå känns det så hemtrevligt.

Kanske seglar vi till Glommen (norr om Falkenberg) idag.
Och Pv har pratat med Sonja och lovat kontakta hennes försäkringsbolag (olycksfallsförsäkringar) och nu sitter hon i nån slags karantän. Efter flytten från sjukhuset ska hon i fem dagar hålla sig enbart inne i sitt rum på Bäckagård och det ska hon väl klara av. Hon tar sig fram med hjälp av gå-stol.

Over and out.

Ps. Gunnar i Vaplan läste att jag tyckte om Karin Smirnoffs Sommarprat, då tipsade han om detta. (Radionovellen, Maja Runeberg läser Karin S:s novell "Missing people").Tack Gunnar! Och Monet tipsar om en artikel i Aftonbladet som handlar om svårigheten att fixa ett liv i inlandet. I Dikanäs, där mamma växte upp, till exempel. Tack till dig också Monet! Ds.

Inga kommentarer: