fredag 24 juli 2020

Dagens fönster och lite till ...


Med tanke på tidigare sommarmånader då björkarna tappat löven redan i juli och vi haft bevattningsförbud, ja, då får man vara glad att det mellan varven regnar.
Nu var vi ju på havet när det formligen öste ner här i landet Halland, så kanske är grannarna döless på skvalandet, men jag tycker att det är skönt.
Nu är det bara växthuset som behöver manuell vattning.
Tack för det!


Och frånsett regnandet?
Jo, igår tvåårskalas på Rotorp i Halmstad, hos Hilda och Patrik.
Huvudperson var förstås Edvin och Hilda hade bakat en slags banantårta och på bordet låg Edvins namn förfärdigat av kakdeg (jag fick D:et) och gäster var dom närmaste: morfars, farfars, föräldrarna, vi och jubilaren.

Det var dukat i trädgården och jag tänkte sen .., jag undrar när - eller om - vi någonsin kommer att hälsa på varandra som vanligt efter detta med viruset?
Jag kör thailändska varianten - eller kanske är den vanlig i hundratals andra länder - med händerna ihop och så bugar jag.
Så får det bli.


Vaknade tidigt idag och lyssnade då till Karin Smirnoff som sommarpratade.
Föll pladask.
Mest för hennes känsla för ord kanske?
Ja, det här programmet tyckte jag alldeles omåttligt bra om.

För övrigt tillbringas denna regniga förmiddag sittandes i vardagsrummet med DN:s korsord i knät (vi turas om) och Tony Bennett som smörsånger så det är helt perfekt.

Och Sonja får idag komma till Bäckagård; ett korttidsboende här i Halmstad.
En mig närstående väninna sa att "Å, fy, dom får hellre skjuta mig än att jag hamnar där!"
Det är tur att Sonja inte hörde dessa ord och inte läser min blogg.
Måtte det gå bra för henne!

4 kommentarer:

sp sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Har nu lyssnat på Karin Smirnoffs soomarprat ,👍Babsan

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Babsan: visst var det bra!