torsdag 22 september 2022

När man blir snål ...

Rensar i mina månatliga räkningar och upptäcker att jag betalar 109:- för ett antivirusprogram. 

Hoppsan, det tänker jag genast avsluta. 

Mejlar till företaget och meddelar att jag inte längre är intresserad av deras produkt och att jag härmed avslutar min prenumeration .., vänliga hälsningar och så vidare. 

Får svar idag.





Nu har jag meddelat Gia Romans att jag inte är det minsta intresserad av en 1-2-1 session och framhärdar i att jag vill avsluta mitt abonnemang. 

Och tänka sig, att avsändaren eskalerat mitt fall till deras seniora tekniska team vilka FÖRVÄNTAR sig att jag ska planera den omtalade sessionen. Jo, jo. 

Vi får väl se vad resultatet blir.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Tycks ju vara någon slags automatiskt översättning. Märklig svenska och ordval.
Ja såna där firmor gör det inte lätt att ha kontakt med de.

God idé titta över diverse abonnemang! Många bäckar små!

Babsan sa...

Finns många gratis virusprogram

Bert Bodin sa...

Det där låter som McAffee som hela tiden trackaserar mig med hot om att de ska stänga virusskyddet för mig. Det är bara det att jag aldrig haft deras virusskydd.

Jag kör Telia Trygg.

Bert Bodin sa...

Och jag skäms över felstavningen i min kommentar ovan.

Elisabet. sa...

Babsan, Bert Bodin och Turtlan: jag hade en gratisversion från början, men så blev det något strul och jag har en benägenhet att ha för bråttom ..., och i panik tackade jag väl ja till detta.

Och Bert, du behövde inte förklara dig ..!