lördag 24 september 2022

Utnötningsmetoden .....














Forts från tidigare: 

Att avsluta ett abonnemang hog TotalAV, tycks ungefär lika svårt som skulle man tilldelas högsta vinsten på Lotto. Man meddelar att man vill tacka för sig .., men får sedan ideliga mejl där man ska klicka i nya uppgifter och man hänvisas till det "Seniora teamet" och man tilldelas en femsiffrig kod för att verifiera sin uppsägning, men den koden man se i skyn efter. 

Noll kod. Nada. 

Helt öde i inkorgen förutom reklam från Lyko och mejlet från min syster. 

Förmodligen tänker kundtjänst att "krånglar vi bara till det tillräckligt mycket, ger den seniora kunden upp och blir kvar som kund". 

Jag har meddelat dem att hellre spärrar jag mitt bankkort och beställer ett nytt. 

Forts i nästa nummer.

4 kommentarer:

Babsan sa...

Det är inte klokt👿

Turtlan sa...

Tänker om konsumentverket har något tips? Tror de har som någon slags rådgivningstelefon ….?
Eller anmäla till allmänna reklamationsnämnden…?

Bert Bodin sa...

Bra idé att spärra bankkortet och begära ett nytt.

Elisabet. sa...

Babsan, Turtlan och Bert Bodin: nej, jag ansöker om ett nytt bankkort. Nu har jag återigen fått ett mejl att jag måste bekräfta min uppsägning och då får jag en länk till den sidan. Där ska jag då klicka på en annan länk och då ska en femsiffrig kod komma till mig. Det gör den INTE. Inte i skräpkorgen och inte i inkorgen. Nu struntar jag i dem. Jag kontaktar swedbank i stället ansöker om ett nytt kort.