måndag 1 april 2024

Dagens fönster och lite till .... 

.... fångades hos mormor i Dikanäs. 

Humle och hundkäx ..., det är sommar för mig. 

"Lite till" är morgon i tv4 och programledaren Sara Kinberg berättar om tiktok-influencers vilka i det här fallet är mormonkvinnor i USA vilka tydligen är oerhört populära och visar upp sina "häftiga" liv. 


Kan ärligt säga att jag känner mig som en närapå utdöd art, när jag ser detta. 

Vilket dravel! 

För övrigt kan meddelas att jag igårkväll upptäckte en ganska rejäl knöl på Sigges  högra sida av kroppen. En mjuk knöl, liksom äggformad. 

Och för första gången någonsin hoppade han i morse upp i pv:s säng och låg där någon timme och sov, med huvudet på husses hand. 

Hmmm. Vi får uppsöka veterinären när vi kommer hem från Litauen.

Så är det här hos oss, annandag påsk 2024.

8 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Samma här.
Känner mig som ett UFO i denna nya "vansinniga" värld. Begrepp och företeelser som är helt oförnuftiga.
Etik och moral, omtanke, "fred på jorden", medmänsklighet m.m. m.m. verkar vara helt ute nu.

Ensidig mörk rapportering HELA tiden, upprustning, miljökollaps - ja gud vet vad. . .

Suck - känner mig som en främling.

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: Amen!

mossfolk sa...

Häromveckan kom ett meddelande från rektorn på barnens skola. Föräldrar uppmanades hämta sina barn i stället för att låta dem gå själva eftersom högstadieelever hade angripit yngre på hemväg, mitt på ljusan eftermiddag… och dessutom filmat det hela. Jojo, det visade sig att det tydligen hade med någon förnedringsutmaning(!!!) på TikTok att göra.
Det har i sanning gått över styr, det här med sociala medier.

Anonym sa...

mossfolk: det är ju inte klokt! / Elisabet

Irene Lundmark Alm tidigare Malåbo sa...

Tråkigt med knölen hoppas att det inte är något sjukligt. Hälsar Irene

Babsan sa...

Mossfolk har barnbarn i Norge ..där har sådana saker hänt också.Även med hotinslag.Sååå gräsligt

Elisabet. sa...

Irene Lundmark Alm: ja, jag tror ju oftast det värsta, kanske för att pELle - min förra katt som blev 19 år - fick en knöl på huvudet och det var förstås en tumör. Vi får väl se vad det blir av det hela.

Elisabet. sa...

Babsan: se där ! Det sprider sig! Det är ju helt enkelt inte klokt.