torsdag 4 april 2024

Tv-tips .... 

Började igårkväll titta på brittiska serien The Bay, vilken finns på SVT-play.  Såg två avsnitt och det verkade bra, även om huvudrollsinnehavaren - en kvinnlig polis - är rätt osympatisk mellan varven. 

Själv föredrar jag om den som jagar mördare är mer som kommisarie Morse. Eller Vera.

Nåja, ska ta mig an det tredje avsnittet senare idag. Vädret lockar inte till några större utsvävningar. Jag var uppe först på morgonen .., gjorde upp eld i kaminen och körde ut värme från pannan .., så allt var klart när pv en timme senare kom ner. Nu sitter han här i fåtöljen och tittar på vädret i Vilnius under kommande dagar. Upp till + 20 grader en del dagar, det låter ju helt ofattbart, men prognosen är ännu inte helt säker.

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jag har också sett två avsnitt av The bay. Tyckte den var bra. Man undrar när alla detaljer ska röjas.

-----

Såg härom veckan att baltiska länderna hade ca 20 grader då, när Sverige hade 10-12. Så du kanske har en bra chans.

KulTur i Natur sa...

Vi såg denna för något år sedan, minns att vi tyckte den var bra. Trodde de nu släppt en ny säsong men det var samma som vi såg tidigare.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: mot slutet, det femte avsnittet, då tycker jag att det blev lite för mycket av det goda, men den var ändå sevärd. Otroligt bra skådespelare ner till minsta biroll, tycker jag.

Elisabet. sa...

KulTur i Natur: Det såg ut som om säsong 2 skulle släppa det första avsnittet om en tid.

Irene Lundmark Alm tidigare Malåbo sa...

Hoppas verkligen att ni får fint väder de dagar ni är där./Irene

Anonym sa...

Irene: hittills ser det prognosen bra ut! /Elisabet