onsdag 10 december 2008

Bloggmadamens intryck från Nobelfesten.

Kungen .., kan han inte applådera?
Man ser alla andra som applåderar, men inte kungen, nä, nu säger jag snart upp bekantskapen med kungahuset.

Något flamsiga intervjuer (ja, å, vad jag saknade Ingela Agardh!), men en som jag tycker var verkligt bra och vilken fantastisk franska han talar ..., det var programledaren för Kobra ..., Kristofer nånting, (Lundström ) han med de buskiga ögonbrynen .. , han och Claes Elfsberg .., dom var jättebra! (Lika imponerad var jag av Horace Engdahls helt lysande tal till litteraturvinnaren häromkvällen, också på franska!)

Det finns en sak som irriterar mig och det är när någon blir intervjuad och under tiden står reportern och läser sitt manus eller kollar sina frågor .., eller .., när den intervjuade har sagt vad han eller hon tycker, så bara avbryts dom och puttas iväg, inget tack eller nåt sånt.
Fy, så oartigt!

Å, jysses .., om man hade fått smaka maten!

Servitörerna = magnifika!

Musiken = UNDERBAR!

6 kommentarer:

Ingela sa...

Eli*n Rann*erud från Storsele var med och serverade.

Anonym sa...

det lustiga är att krille från kobra ser exakt ut som ernst. eller om det är tvärtom.
kungen kanske är för fin för att applådera, kan det vara så tro?

Elisabet. sa...

ingela: ja, är det nån släkt till en familjen i Malå ...?
Jag skulle aldrig våga mig på att servera på Nobelfesten .., ALDRIG ., jag som är så fumlig!

hilda: ja, inte exakt .., men jag blandar också ihop dem lite ... och så tycker jag att dom pratar nästan likadant.
Ang. kungen: det kan ju vara så att jag inte såg när han applåderade ., men ändå .., han hade gott kunnat visa mera engagemang tycker jag ..-)

Anonym sa...

Bra Hilda, att du angriper kungahuset lite. Det är aldrig fel.
PV

Ingela sa...

Det är Jans dotter. Vet du inte var Storsele ligger?

Elisabet. sa...

Ingela: jag tyckte att det stod Sorsele!! Det var därför.