torsdag 11 december 2008

Det finns olika sätt att fira jul.

Själv ska jag ta den hyrda bilen och (så snart affären har stängt, nämligen klockan två ..) köra till rena bonnalandet utanför Hörby och tillbringa julaftonen hos min störstasyster och hennes familj.

En fullkomligt sjövild dalmatiner vid namn Mizz, finns också med i bilden.

Innan jag åker iväg ska jag titta in på Ejdern, gruppboendet där mamma tillbringade sina sju sista år i livet.

Bara titta in och krama om Marie som jobbar då och som var vår kontaktperson när det gällde allt som hade med mamma att göra.

Inte har jag köpt många julklappar heller .., nästan inga.

Befriande, är ordet.

Och så finns det människor som går helt sin egen väg.

Som den här madamen, till exempel.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja då får jag önska en god jul då! och ja, jag har min fotoblog med, om man klickar på de små bilderna i min vanliga blogg så kommer man dit :D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Nä-ä! Man firar inte jul hursomhelst.
Det gör man inte.

Turtlan sa...

Första tanken för mig är det en ledig eller är det en jobba jul?

I år en ledig jul och även nyår och det är ett WOW! Händer inte ofta.
Jobba några klämdagar gäller istället och helgen mellan jul & nyår.
Men på något konstigt sätt så är det ok att jobba bara man väl är där.

Nu gäller det att klura ihop några julklappsidéer bara.

Hej från ett snöigt Värmland!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Turtlan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Elisabet. sa...

Nu är det så här, att såna som Benedictus och Marcus är så himla otrevliga i tonen, så nu lägger jag in kommentatorsfunktionen igen, hur tråkigt det än är.