lördag 13 december 2008

Lördagmorgon ...


.... "ja, vi ska till Rönn och spela på hästar!" säger Sture när jag undrar var dom är på väg.

Och jag arbetar bara i två timmar, sedan kommer Malin och tar över ("vad ska du göra då ...?" frågade chefen igår och jag sa ..."ja, vara tillsammans med hallänningen, inget särskilt ..,bara ta det lugnt .,. jag struntar i dom pengarna!) och innan jag cyklar iväg hinner jag fika lite (mycket ....) tillsammans med Maria.

Till min oerhörda förvåning ligger pensionatsvärden fortfarande under täcket och halvsover när jag kommer hem .., och inte ens pElle är uppstigen!

Men nu ska det bli luciafrukost .., och utanför mitt fönster ser jag Stina och Sture komma promenerande, så jag öppnar fönstret och hojtar att "hooohoo! hör ni .., vänta får jag hämta kameran!" och titta, så lydiga dom är .., det här underbara paret som är trogna kunder i affären och har varit gifta med varandra i nästan en evighet och fortfarande är så lyckliga.

Ja, tror ni mig inte, så kan ni kolla här.

"Stina .., vinka nu lite till bloggvännerna!" gullber jag och det gör hon villigt.

Så ser morgonen ut.

Inga kommentarer: