onsdag 10 december 2008

Idag ska jag på fest


Pelle tar igen sig innan festen börjar.

Jepp.

Och jag har fått en utsökt bra plats i soffan Ektorp, säkert tillsammans med pElle som inte är så där värst intresserad men tycker om att ligga nära-nära matte, och på bordet framför mig ska jag ha kaffekoppen som jag tycker så mycket om och kanske en lussekatt - möjligen två - och alldeles säkert kommer jag under festens gång att tänka på den här härliga och kloka kvinnan och hennes intervjuer av festdeltagarna och alldeles lika säkert kommer jag att sakna hennes befriande skratt och chosefrihet!

Ungefär så.

Vill ni få dagens bästa skratt ...?

Kolla här!

Och vill ni lyssna till hon som var en, i alla fall i mina ögon, klok kvinna, klicka då här.

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Aha! Nu förstår jag :-) Hoppas festen blir trevlig.

Anonym sa...

Ja, usch vad jag har saknat Ingela Agardh sedan hon försvann ur rutan. Synd att hon hade så många jobbiga år - och hennes man var också sjuk.

Men så härligt det var medan hon var i full gång! Trevligt att minnas.

mossfolk sa...

Vilket underbart klipp med Ingela Agardh. Skratt måste vara bland det mest smittsamma som finns!

S o F sa...

Tack snälla Du!!!

Nu har jag gråtit under första första inslaget för att det var gripande och sen har jag gråtit av skratt.

Så nu behöver jag bara torka av tangentbordet så är det färdigstädat.

Vad jag minns så har jag inte sett något av inslagen med Ingela tidigare, och förvånas över hur mycket som finns att hitta på YouTube.

Tack igen!

Turtlan sa...

På väg dit jag med!
Varje år inbjuden på första parkett...soffparkett.

Undrar vad det blir för mat i år....?