onsdag 29 april 2009

Två födelsedagsbarn ...



Just idag skulle min mamma ha fyllt 88 år.

På bilden sitter hon och plirtittar lite filurigt på Anders .., ååå, jag blir alltid så glad av den bilden,
för den visar mamma som jag minns henne; glad och lite ..., ja, med glimten i ögat.

Om det alls är möjligt att läsa bloggar från himlen, så hoppas jag att hon gör det.

Och då säger jag: "Grattis mamma!"


Karta förfärdigad av han som idag blir 12 år.

En annan som fyller år, är ellis glade son, han som allmänt kallas Junioren, ja, i bloggen.

Han blir hela tolv år idag.

Så här skrev jag när vi ifjolsomras hade besökt lindalotta och hennes Micke och bettankax.

"Den västmanländske junioren är en trevlig prick!

Nästan hela kvällen; ja, medan vi diskuterar detta med daddlar eller daaadlar och ordningsbetygens vara eller icke vara .., Bob Dylan och Brogrens Orkester eller Proviva kontra Öresundsfil och orimligt långa mejeritransporter .., ägnar Junioren sig åt att rita en karta och jag ber att få den signerad och så ska den så småningom inramas och hängas upp på min vita vägg.

På kartan kan man finna små ställen som heter Flower Paradise .., Mews Home/The Rainbow Cloud .., Rayquazas Mountain och Aron´s houses."

Och här kommer ett stoooort grattis till Junioren från mig, från pv och från Pelle!!

4 kommentarer:

Christina sa...

Vilken fin bild av din mamma och sonen Anders!
Ja, sådana där bilder är man så glad att man har!

Och kartan var riktigt spännande...

Elisabet. sa...

Christina: ja, och du förstår, den är ännu viktigare bilden, för just då, den veckan, var mamma så ovanligt pigg. Hon kunde prata och var så glad.

Kartan var och är helt UNDERBAR!

Bloggblad sa...

Så ung mamma...:) Min skulle fyllt 98 i år...

Vi tog faktiskt inga bilder på mamma under hennes sista år, på ett sätt är det bra, för nu har vi bara såna där hon ser pigg och alert ut.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, vet du .., nu avänder jag mig bara av bilder där hon är sig lik .., det gör att Alzheimer-bilden viker undan och det känns skööönt.