lördag 2 maj 2009

På stranden ...



Efter jobbet kommer Annika från Kävlinge.

Åååå, vi vandrar ner till stranden och äter allt det goda och det är hur underbart som helst!

Och jag tänker så här, medan vi sitter där med solen lite snett från höger .., att åååå, vilken glädje och vilken ynnest att få lära känna nya människor när man är fem år från sextio.

Eller fem år från femtio ..-)

Så där sitter vi och pratar om slump eller öde (svaret blir att det finns nån slags mening .., om det pratar vi ganska länge ...) och allt möjligt hinner vi surra om och det känns bara bra.

Två e n o r m t långa fågelssträck kommer från väster och jag försöker fånga dem på bild, men det blir platt fall; rakt ingenting.

Vi bara sitter där och g a p a r av förvåning och nån slags hänförelse.

Hundratals fåglar är det!

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Visst är det härligt med alla dessa möten!

Elisabet. sa...

Eva: ja, det är det som är det bästa med livet .., det tycker jag verkligen!

Anonym sa...

hei
inne på lånt pc alt vel

-B-

Christina sa...

Du handskas så suveränt med videosnuttarna på din blogg, små dokumentärer...

Elisabet. sa...

Älskade Bente! Tack för litet livstecken ....!

Christina: ,-) T A C K.
Du förstår så roligt jag har med kameran ...

Turtlan sa...

Såna små utflykter gillar jag också så mycket!!!

Här lite sämre med långa sandstränder med klippor duger allt så bra det med.

Filmen får mig att tänka SOMMAR!

Turtlan

Ellis sa...

Ååå så härligt!

När jag kommer ner kan vi väl göra nåt liknande? Sno ihop enkel matsäck och bara sitta där och njuta.
Jag glömmer ALDRIG den där stunden vid Sandhammaren, då på min första resa till Skåne.

Kram!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, det kändes som just sommar ..-)

Ellis: visst kan vi det!

ab sa...

Vilken underbar strand och härligt sällskap!

Ja, det är något visst med skorpioner, och inte är vi långsinta, inte! ;)

missis p sa...

hade själva med oss engångsgrill från jobbet, grillkorv med tillbehör ut till Dag Hammarskjölds naturreservat.Så skönt att vara ledig o kunna umgås med familjen. riktigt märkte på prinsarna våra att de va så glada att mamma va ledig.
Gick efter att vi ätit ner på stranden. Ja där kom flera 1000 i omgångar..ja det var som svarta stora V formade mönster på himlen. Undrar fortfarande - Vart ska de hän????? Va ute idag igen på samma ställe trots att solen lös med sin frånvaro var bikinin ändå på i hopp om att kanske kanske skulle den komma fram igen. Men vi gav upp efter 1 timma. Men även idag lika många fåglar på den idag gråa himlen.. O kallt kallt va det...Men undrar även idag..tänk ändå så långt de flyger dessa Kanada Gäss Måste in o googla på detta nu.......Vart ska de hän...